Nov 14, 2010

cuti = NO book!!!

hari nie dah masuk hari ke-3 cuti. cuti sempena hari raya aidil adha... baki cuti tinggal 6 hari je lagi. sepanjang cuti nie, aku kat rumah je...sebab cuti kali nie aku xplan nak pergi mana2 pun. kawan2 aku ramai juga yang pergi jalan2. yang loaded cikit, melancong melintasi sempadan mesir, merentasi lautan meditteranean. contohnya: jordan, turki, syria and so on. yang kurang berkemampuan cikit, ronda2 kat mesir je...yelah, kat mesir pon banyak lagi tempat yang xditerokai...nie aktiviti aku waktu cuti raya aidil adha tahun lepas...malam raya pertama tahun lepas aku pergi ke zagaziq lepas tue ke alexandria...best2!!! golongan yang terakhir, yang terperap je kat rumah. nie budak2 yang xcukup duit nak pergi jalan2 atau yang malas nak bertekak dengan pak arab atau yang rajin-gila-nak-mati study je 24/7.

aku..?? golongan mane ye??? aku rasa aku termasuk dalam golongan yang xda duit dan malas!! malas nak bertekak dengan arab yang suka menipu, tamak dan bodoh!! biasalah, kalau nak jalan2 mesti kena deal dengan pak arab. pak arab pula pantang nampak budak malaysia, mulalah buat perangai...kalau naik teksi, harga teksi 3-4 kali ganda harga asal...kalau bercakap pula, bukannya reti cakap elok2, asyik guna nada tinggi je...nielah ragam arab yang terpaksa aku tempuhi sepanjang aku berada kat cnie..xkisahlah..!!!lagi aku pikir lagi sakit hati aku nie...!
kalau dah cuti...memang enjoy giler ahhh!!! beg entah ke mana buku apatah lagi...dengan buku2 sekali cuti. kemas je tersusun buku kat rak dalam
bilik tue. kalau boleh memang xnak sentuh langsung!! tapi dah status pun budak medic, memang xboleh lari daripada buku... aku lagi lah. dah lah 2 minggu ponteng kelas awal2 dulu... sampai sekarang xcover2 lagi. hajat di hati cuti 9 hari nie, nak cover tajuk yang termiss awal2 dulu. tapi dalam 3 hari cuti nie..aku rasa aku boleh bilang berapa helai je aku baca....aduishhhhh!!! matilah aku...misi cuti kali nie menuju ke arah yang bertentangan nampaknya...tadi sempat lah baca beberapa helai muka surat dan buat nota cikit2...esok kena kembalikan semangat study, tambahkan usaha, kuatkan tekad!! harap2 baki 6 hari lagi dapat aku manfaatkan dengan sebaik mungkin...aminnn!!

BUDAKampung : cuti winter nanti rasa nak pergi jordan je...kalau xpun turki ke, syria ke...ade sape2 nak ikut x???

4 comments:

  1. weh, nak ikut g turki,

    xyah stdy la syihe, nama pun cuti, kita cuti la puas2~evil~

    ReplyDelete
  2. jom2!! tp xcompem agy..
    xde2..aku xbijak cam ko..ko xstudy pon xpe..misi aku tahun lepas xtercapai agy...muahahhaha

    ReplyDelete
  3. aku lagi lemah kot, jom2 selesaikan misi menewaskan si A***r

    ReplyDelete
  4. hahahha...harap2 tahun nie dapat complete kan misi A...

    ReplyDelete