Nov 22, 2010

cerita zaman dulu-kala

ALAMAK!!! dah pukul 12 malam..!! banyak lagi topik yang xsempat baca.. dah la yang baca xingat2 lagi... buku2 latihan yang aku beli sentuh pun belum. soalan2 past year  pun xjawab lagi...!!! TIDAKKKKKKKKK!!! bilik dah bersepah-sepah. memang xde rupa bilik langsung!! dah macam stor buruk dah aku tengok bilik aku nie...TAK!!! stor buruk pun xde lah seteruk bilik aku nie...serabut gilerrrr!!...buku2 berselerak atas meja..pen pencil pulak berterabur atas lantai..!!AHHHH...makin tension aku...!! jam di dinding memang dah menunjukkan time untuk tidur tapi..........TIDAKKKKKKKKK!!

kalau aku tidur, aku xsempat dah nak baca topik2 yang aku xbaca lagi....buku2 latihan pun jadi hiasan rak buku je lah jawabnya... sebaliknya, kalau aku xtidur, memanglah aku sempat baca dan buat latihan...tapi aku akan jadi letih, lesu xbermaya keesokannya...macam mana nie..???? lantaklah...yang aku tahu kalau aku xbaca, kalau aku xbuat latihan malam nie jugak...memang nahas aku esok!! xpe2...untuk mencapai kejayaan memang memerlukan pengorbanan...sekadar korbankan tidur beberapa jam...apalah sangat kan?kan?kan? maka bersengkang matalah aku sampai pukul 2-3 pagi semata-mata nak mengulangkaji...perghhhh!! hebat x???? kepala otak ko hebat!!! nie padahnya kalau last minute baru nak study...

kalau nak tahu, nie lah rutin aku setiap malam sebelum jawab paper SPM...SPM je ke??? kat cini pun sama je aku rasa..muahahahahaha... dengan cara study aku nie...result yang aku dapat  kira oklah... mana tidaknya, walaupun aku memang berangan-angan nak dapat straight A1 tapi lepas je keluar dewan exam...dengan angan-angan aku sekali melayang keluar.. tup2 dapat result..memang aku xpercaya!!! ehhh, nape mata aku kabur semacam?? berair pulak tue..hahahaha...

tiba je time SPM, aku mesti ingat citer aku nie..tahun nie pun sama. beberapa jam lagi, calon-calon SPM 2010 akan menduduki paper pertama...good luck guys...dan kepada adik aku yang nak exam esok:-

MOHAMAD SYAHMI BIN ROSLI 
best of luck in your exam...!!!
do your best and
make our parents proud of you.. :p


BUDAKampung : kalau boleh nak lupa memori time ambil result UPSR... sedih tengok wajah muram mama..huhuhu

No comments:

Post a Comment