Dec 5, 2010

tanah + air = ???

entry kali nie xnak panjang-panjang. ( entry yang lepas-lepas panjang ke??? ) entry yang panjang xde orang nak baca. biasalah manusia hari ini teramatlah sibuk...sibuk dengan pelbagai urusan. huhhhh...alasan semata-mata. kalau dah malas nak taip tue cakap je lah malas.yup!! aku mengaku, aku memang malas nak taip panjang-panjang. lagipun aku xde waktu yang cukup untuk berblogging. tambah2, sekarang dah masuk critical time. tinggal sebulan je lagi aku nak exam...so, paham2 lah ye kalau lepas nie xde entry baru...huhuhu

topik kali nie berdasarkan 2 elemen penting dalam kehidupan kita iaitu :


 TANAH

dan


AIR

sebut pasal tanah dan air, agaknya apa yang first sekali terlintas kat kepala korang...??! dah habis pikir dah?? yup!! tanah dan air mendatangkan banyak faedah kepada manusia. contohnya, tanah dijadikan sebagai kawasan petempatan dan pertanian manakala air merupakan sumber minuman yang memang tiada tolok-bandingnya.ok sekarang campurkan tanah dengan air.

TANAH + AIR = ???

tanah kalau campur dengan air mestilah jadi lumpurkan? kan? kan? kan? tapi apa fungsi lumpur?? pentingkah lumpur dalam kehidupan kita??? daripada tanah dan air yang memberi banyak manfaat, jadi lumpur yang ............??? malas aku nak pikir. korang tolong pikirlah ye...

dah!!! cukuplah aku mengarut untuk entry kali nie....ada rasa xpuas hati??? muahahahaha... niat aku sebenarnya nak korang tengok video nie ( bagi sape2 yang xpernah tengoklah, yang dah tengok duduk diam2 ). tajuk video nie "LUMPUR". nahhh!!! 




amacam??? best x???

TANAH + AIR = TANAH AIR

hahhh...nie baru betul!!! TANAH AIR. yang korang campur tanah dengan air jadi lumpur tue nape....kikikiki



 BUDAKampung :  berada di bumi asing membuatkan aku sentiasa bersyukur betapa bertuahnya aku menjadi sebahagian daripada malaysia. wahhh...rindunya!!! rindu dengan hujan, rindu dengan keluarga, rindu dengan adab dan budi pekerti rakyat malaysia!!!  sesungguhnya berbanggalah korang kerana menjadi rakyat malaysia, lahir di malaysia dan masih tinggal di bumi bertuah malaysia!!! 




No comments:

Post a Comment